onsdag, juli 01, 2009


Cykling 6 mil högt tempo
Sista två milen märkte jag att cykeln skallrade mer än vanligt. Jag har hela tiden trott att det var sadelflaskstället som låtit men så började jag misstänka att det var själva kassetten som lät. Mycket riktigt. När jag kom hem tog jag av hjulet och upptäckte att kassetten var helt lös och att den inte ville låsa när jag drog fast den med en kassettdragare. Nu ska jag undersöka om det är kassetten eller själva hjulet det är fel på.. Jäkla prylsport..

Extra cykelpass 4 km Högt tempo med diskhjul.
Nu funkar det mycket bättre än första gången jag testade det. Men det krävs lite små justeringar som att tex justera främre tubdäcket så det ligger perfekt.


Börjar bli lite sugen på en ny cykel, undrar var jag kan hitta en sån......

Inga kommentarer: