fredag, oktober 30, 2009

Sista passet i sverige

Löpning 10km

Nu bär det snart iväg till Florida. En dag som jag väntat på i mer än ett år. Min tanke var att jag skulle vara i mitt livs form nu, att jag skulle försöka ta en kvalplats till Hawaii och allt skulle vara så jäkla bra. Tyvärr så känns det inte riktigt så bra. Först tog det slut med Jenny för några veckor sen. Handlar mycket om att jag tränat mycket och inte kunnat göra roliga saker och inte kunnat planera framtiden tillsammans, klassiska kommunikationssvårigheter. Likaså har jag varit lite bort i huvudet pga alla tankar med tävlingen. Det hade varit väldigt skönt att vakna upp tidigare. När man är inne i något så är det svårt att förstå att man försakar andra.

Det hade varit intressant att veta om det gjort någon skillnad om jag förstått det här tidigare. Att tappa den som står en närmast och som kan ge en mest stöd när man behöver det som mest är svårt. Att ladda mentalt på en tävling när det enda man har i huvudet är att man ska fixa sin relation gör inte saken lättare. Att träna rent fysiskt med gråten i halsgropen gör inte heller saken bättre. Ingenting har verkligen känts kul de senaste veckorna. Jag har tränat för att jag måste, men det har inte gått bra. Sen blev jag sjuk till råga på allt. Det suger verkligen.

Det blir en lång paus efter den här tävlingen. Som det känns är jag inte beredd att satsa lika stenhårt i fortsättningen utan försöka se världen utanför.
Jag vill resa, fjällvandra, paddla kajak och ha upplevelser, och det funkar inte i det styrda liv jag tidigare valt att leva. Jag se ljust på framtiden dock. Försöka göra saker rätt för en gångs skull.

Nu åker jag ner och gör mitt bästa trots mina förutsättningar och framförallt ska jag har roligt.

over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Hej Björn!

Vi har slående likheter vad gäller en del omständigheter senaste tiden. Triathlon är triathlon. Man behöver distans ibland, komma ur bubblan och se om sitt hus.

Viktigast att du mår bra Björn. Bra tror jag man mår med balans..

Jag håller tummarna för dig här hemma när du tävlar.

Kör hårt och softa sen.

Hörs,

Jeppe

Niklas sa...

Jaså, du har redan åkt? Försökte ringa men det lät inte som du var kvar i landet.
Hör gärna av dig under veckan.
/Coach

Jj sa...

Tack Jeppe. Jo du har så rätt. Tråkigt bara när man själv är så inne i något att man inte förstår det förrän det är för sent. Saker och ting känns bättre på plats nu. Kan fokusera mycket lite mer.