lördag, december 26, 2009

Juldagen inleddes med att jag och systersonen Kalle skulle springa ihop. Kalle föreslog att vi skulle springa 1 timme ihop och jag tyckte då att vi kunde dra på litegrann eftersom 1 timme är en ganska kort tid att springa. Vi gav oss ut och jag kände mig stark och höll en god 4.15 fart. Ganska snart märkte jag att kalle hade svårt att hänga med så jag drog ner på farten. Efter två km så lämnade vi vägen och gav oss ut på offroadlöpning på snöklädda åkrar. Jäkligt kul, men återigen så märkte jag att kalle började få det svårt. När vi kört ett varv på 6 km så gav kalle upp och jag körde varv två lite snabbare själv. Kändes fint. Konditionen är inte alls så borta som jag trott.
Sen åkte vi in till syster och åt middag och hade husesyn.
På kvällen simmade jag och lärde ut lite simning. Såg dessutom film och åt gott i trevligt sällskap. Väldigt bra juldag.

Är nu hemma igen och har packat upp alla julklappar och kläder.. Julen är över igen.. Fascinerande det där med jul.

Inga kommentarer: