fredag, februari 05, 2010

Björn kain Rosenthal.. Ibland överträffar du verkligen dig själv med löjligt bra självförtroende och likgiltig inställning till träning. Utgångsläget är hela tiden att det där blir inga problem.

Igår kväll fick jag den briljanta idén att jag idag skulle springa ett marathon på sub 3 timmar på löpband. Det lät väldigt bra i huvudet. En mara klarar jag när som helst och springer jag på löpband så räcker det att jag bara lyfter på benen. Att jag sen haft en hyfsat hård träningsvecka tänkte jag inte på. Inte heller tänkte jag på att jag svettas som ett as när jag springer på band. Dessutom bestod min lunch idag av en stor bit princesstårta. Nåväl, det är bara att bita ihop tänkte jag.

Började springa 4.13 fart och det kändes lite drygt i benen. Efter 1 mil hade jag druckit upp två flaskor av de fyra jag hade med mig. Insåg att det här inte alls skulle bli så enkelt som jag hade trott. När jag var uppe i 1.6 mil började jag hälla vatten på huvudet för att jag blivit så varm. Insåg att det här blir inget bra. Så vid halvmaran så bröt jag med skamtiden (?) 1.28. Ska göra ett nytt försök nästa vecka. Med flera vattenflaskor och lite mera förberedelse.

Inga kommentarer: