onsdag, mars 03, 2010

Efter gårdagens nederlag så var det med viss oro jag gick och tränade idag. Skulle det kännas likadant idag? När jag kom till idrottsanläggningen så visade det sig att simhallen hade stängt pga akut chockklorering. Inte illa. Jag modifierade då om dagens pass och satte mig direkt på cykeln istället. Det blev hårda intervaller som vanligt i veckorna och jag lyckades hålla högsta hastigheten under längst tid hitills i år. Avslutade sen med att stiga på löpbandet och trycka 5km i 3.44fart. Kanske inte jättteimponerande men efter igår så var det absolut en boost. Fortsatte sen med 400m*5 i 3minutersfart för att få lite fartkänsla och avslutade med lite vanlig distanslöpning några kilometer.

Bra bra bra

3 kommentarer:

Mattias Wallander sa...

"akut chockklorering" betyder att någon varit magsjuk. Alltid lika fräscht i Högdalens simhall. :-)

mary sa...

eeeeuw, tack för den upplysningen mattias!

Fredde sa...

Jag har hört att du varit nära att själv vara orsaken till chockklorering tidigare. Jag utgår från att det faktiskt var du denna gång.