söndag, mars 14, 2010

Jag har fått grissjukan

Lagom irriterande. För tre veckor sen fick jag ett konstigt utslag i ansiktet. Tänkte inte så mycket på det och det började försvinna efter några dagar. Sen helt plötsligt så flammade det ut ännu flera utslag i ansiktet. Det visade sig efter jag pratat med diverse sjukvårspersonal att jag fått svinkoppor.. mmm, lovely.. Så nu går jag på penicillin och bör inte raka mig på ett tag. Kan säga att jag aldrig varit så här orakad någonsin i mitt vuxna liv och har gjort upptäckten att jag har ganska mycket hårväxt i ansikte,på ben och bröst. Jag ser helt hemsk ut. Kombinationen med såren gör ju inte saken bättre. Hursomhelst så börjar svinen ge sig nu och snart ska jag väl bli normal igen. Igår var jag hemma i Enköping och hälsade på familjen. Eftersom ingen kunde hämta mig vid stationen så var jag en martyr och traskade över åkrar och längs 55:an de 1.3 milen till svinnegarn. Det var dock en väldigt trevligt promenad och jag njöt att solsken och en dokumentär om Hans scheike i lurarna. Man kan ha det sämre.

När jag kom hem idag så gav jag mig ut och sprang 30 km. Det var snuskigt halt och det hindrar en verkligen från att kunna trycka på överhuvudtaget. Man får hela tiden koncentrera sig att hålla sig på fötterna. Löpturen tog 2.13.29 och jag snittade 4.26. Räknar med att kunna köra 3milspassen på 2.05 så snart isen är borta.


Inga kommentarer: