lördag, maj 31, 2008

Stockholm marathon


löpning 4.2 mil 3.06.39 plats 324
mål under 3 timmar. Så jag är lite besviken. Finns säkert massor av förklaringar till att det gick som det gick. värmen, knäproblemen (Som inte kändes av nu dock), kärlekslivet och att jag hade krampkänningar i vaderna.
Värmen tror jag dock är till min fördel annars. Jag gillar att springa i värme. Men jag tror den lade på någon minut på min tid.
Knänen har ju gjort att jag inte kunnat ladda fullt ut och dessutom har dem gjort mig lite orolig så jag har haft svårt att koncentrera mig
Kärlekslivet.. Det är svårt att peppa sig fullt ut när man är inne i en jävla kris och personen som ska stå en närmast fullständigt skiter i vad man gör. Å andra sidan har jag haft jättestöd av familj, grannar och arbetskamrater. Det stärkte mig enormt.
och slutligen vaderna. Efter 2 mil började det rycka i vaderna och jäkligt orolig att de skulle låsa. Jag drog ner på tempot och drack mycket mer vid varje station. Lyckades hålla det under kontroll förutom vid ett tillfälle då jag var tvungen att stanna och sträcka ut. Bet ihop sen och körde på till slutet.

Inga kommentarer: