lördag, augusti 29, 2009

Det blev inget sala idag. Min resekamrat fick lämna återbud och då försvann också mina transportmöjligheter. Lite trist men jag får se det som att jag iaf har kickstartat rejält nu.
Hur som helst så kände jag att den här dagen var ju ägnad för en halvIronman och då måste jag ju göra en.
Så..
simning 1930m i Speedolångbyxor 32.20min

Cykling 90km 2.49.43 Tror jag faktiskt råkade ut för varenda rödljus på hela sträckningen. Till slut ledsnade jag och började stoppa klockan varje gång. Cyklingen kändes bra för övrigt och hade jag bara haft möjlighet att trycka på lite så hade jag höjt snittet rejält

Löpning 21km Började jättebra. Sprang första milen på 42 min och höll en bra fart. Men sen hände något. Vid 16 km tog krafterna helt slut. Jag kämpade på i över 5 fart och när jag var vid bandhagen och hade 1 km kvar så var jag så slut att jag började gå. Det har bara hänt en gång tidigare, (stockholm halvamarathon 2005 tror jag det var) Kom hem och gick två varv runt gården för att komma upp i distansen och sen lade jag mig på gräsmattan. Efter en stund gick jag in och försökte ladda upp mig så mycket som möjligt. Drack vitargo, shakes och åt en bar. Var på väg att svimma och låg på golvet en halvtimme. Nu först börjar jag repa mig lite.
Jag kom in på skamtiden 1.42.30 och måste nu gå runt med en losermössa på huvudet i en vecka.. suck..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte man tar i eller får lika mycket kraft när man kör en "tävling" själv, så hade du varit i Sala hade säkert resultatet sett annorlunda ut. Ladda om, vi vet att styrkan finns där :)
//Sofie

Jj sa...

Jo visst är det så. Men man blir ju lite frustrerad när man vet att man kan så mycket bättre. Å andra sidan är det korkat av mig att tro att jag kan springa en halvmara utan att dricka när jag redan cyklat nio mil innan. Men men,. Man lär sig av sina misstag.