torsdag, september 17, 2009

Fiaskopass

Löpning
Skulle varit 25 km varav 5km Halvimfart.
Det blev 22km i 4.30 fart. Redan när jag började springa kände jag att det skulle bli tungt. Benen var tunga och jag kände mig illamående och frusen. Tänkte dock att det skulle lösa sig efter någon mil, men icke. När jag vid 18 km skulle dra upp tempot fanns ingen som helst kraft. Jag masade på i 4 km till och tog sen tunnelbanan hem. Surt. Jag börjar se ett samband att jag faktiskt tränar sämre de dagarna jag jobbat facklig och suttit hela dagen. Kroppen är liksom helt slö till skillnad från när jag kört brevbäring. Konstigt, men det är säkert något så simpelt som att rutiner störs.

En annan grej är att för varje säsong som går så lär jag mig träna effektivare och bättre. Jag fokuserar mer och kör hårdare än jag tidigare gjort. Det gör också att varenda pass blir en ganska stor påfrestning. Inga pass görs halvdana. För något år sen hade jag kanske varit nöjd med det här passet och pressat mig igenom de sista 3 km. Nu kändes det faktiskt bara dumt med tanke på att jag kände mig så pass sliten och att kroppen inte alls svara. Lite grann som att köra intervaller utan att kunna hålla startiderna. Vad är då vitsen?

Inga kommentarer: