söndag, december 20, 2009

Jag ser ditt hjärta brinner klart

Har haft en väldigt lugn och inte så händelserik söndag. Sov länge och gick sen upp och drack en kopp kaffe och begav mig därefter till simhallen. Simmade 3350m och jag kände mig riktigt mör i armarna efteråt. Fin inledning på dagen.
Därefter åkte jag hem till Maria och Malte och spenderade några timmar där. Det bjöds på kaffe och lussekatter utan saffran. Fast malte inte träffat mig på flera månader så kände han igen mig vilket jag tycker är kul. Skönt också att jag och Maria kan han en sådan bra relation fast vi skiljt oss. Hon är en helt underbar person som jag är väldigt glad att jag känner.



När jag kom igen så ringde jag Mattias och undrade om han ville med ut och springa. Jag lovade att hålla ett lugnt tempo. Totalt körde jag 3.1 mil vilket tog ganska lång tid idag. De första 1.7 milen körde vi ihop i ca 5.42 fart och när Mattias sedan tog tunnelbanan hem vid slussen så tänkte jag att jag skulle dra på litegrann sista 1.4 milen. Problemet var att det var så halt att det inte gick att springa fort. Snittet på den sträckan blev 5.15. Tror samtidigt det var bra att köra så långsamt, det är trots allt lite skonsammare mot kroppen.
En kul grej är att min sportdryck blev till sluschpuppy på slutet. Inte helt lättdrucket.


Nu återhämtar jag mig med kaffe och pepparkakor. Helt perfekt!

Inga kommentarer: