lördag, december 19, 2009

Tralala lilla molntuss

Fredag:
Julfest med jobbet. Julfester måste kanske vara den jobbigaste festen för företag att anordna. Ett års bitterhet är samlade hos arbetarna. Folk hade precis blivit varse den nya alldeles för låga löneförhöjningen. Arbetare och chefer på samma ställe kombinerat med alkohol. Smockan låg i luften hela tiden, och man kunde nästan känna den hetsiga stämningen när man andades.

Olika sorters alfahanar



Jag och micke och åkte till mig och förfestade lite innan utgången. Sen anslöt även Camilla, Leffe och Petrus. Det var riktigt trevligt, och det kändes lite tråkigt att vi var tvungen att åka in till stan så snart.




Julfesten var trots allt riktigt trevlig även fast jag kände mig aningens överklädd med kostym. Vid niotiden så var middagen slut och folk började mingla. Jag började känna mig lite väl onykter och insåg att det säkert inte blir mycket roligare än så här. Vid tiotiden åkte jag hem med mitt sällskap och såg film till sent på natten. Väldigt bra avslutning på kvällen

Lördag
Sov väldigt bra och kände mig rejält utvilad imorse. Vaknade med ett leende på läpparna.
Åt frukost och gav mig sedan ut och sprang ett fartlekpass i snön.
21km med 4.30 fart. Tryckte på rejält uppför alla backar och fick upp flåset riktigt mycket. Härligt när det känns.

Därefter träffade jag Mattias och vi åkte tillsammans in till stan för att köpa en present som vi skulle ha till Glöggkvällen hemma hos Hanna och Fredrik. Glöggkvällen var riktigt trevlig och jag bakade lussekatter och åt en hel del pepparkakor.

Inga kommentarer: